2010 yılında internet kullanıcıları için ‘sabit telefonsuz internet dönemi’ başladı.
Yalın ADSL uygulaması Rekabet Kurumu tarafından 18 Şubat 2009’da alınan kararla gündeme gelmişti. Bu kararda Türk Telekom’un üç ay Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na (BTK) başvuruda bulunulması hükme bağlanmıştı. Telefona sabit ücret ödemek istemeyen tüketiciyi bu defa da şirketler vurdu. Şirketler, telefon hattı olan evlere 40 TL’ye bağlanan interneti “yalın internet” olduğu için 50-55 TL’ye bağlamaya başladı. Hal böyle olunca tüketici cephesinde maliyetlerde değişen bir şey olmadı.
Sabit ücret geri geldi
Tüketiciler internet hizmeti almak için sabit telefon hizmetine almak zorundaydı. Açılan davalar sonucunda internet için sabit telefon olması gerekliliği mahkeme kararı ile kaldırıldı. Sadece internet hizmeti almak için kullandıkları sabit hatları kapatanlar şimdide “yalın internet erişim bedeli” adı altında sabit ücret ödemek zorunda kaldı. Sabit telefonlara gelen 10 ila 20 TL arasındaki sabit ücretin yerini alan “yalın internet hizmeti bedeli” veya “yalın internet erişim ücreti” ise 10 TL ila 15 TL arasında değişiyor.
Vatandaş telefon hizmetini kaybetti
BTK‘nın 2010 yılında aldığı kararın ardından şirketler yalı internet hizmetini 2011’de sunmaya başladılar. Ancak birçok servis sağlayıcı telefon hizmetiyle birlikte sınırsız konuşma veriyordu. 15 ila 20 TL arasında sabit ücret ödeyen aboneler ücretsiz konuşma imkanı edini-yordu. Yalın internette ise sabit ücret devam eder-ken bu kez de aboneler ücretsiz konuşma fırsatında mahrum edildi.
kaynak: http://sozcu.com.tr/2013/ekonomi/telefonsuz-internet-geldi-tuketicinin-aleyhine-isledi-391491/