Ödül bazlı kitle fonlama kampanyalarının hukuki durumu

İnsanlar işletme finansmanı hakkında konuştuklarında, kendilerini borç finansmanı ve öz sermaye finansmanı ile sınırlama eğilimindedirler. Kitle fonlaması yeni bir form olsa da bu tür geleneksel yöntemlere bir alternatif olarak hizmet vermektedir. Küçük işletmelerin veya erken aşamadaki girişimlerin, çok sayıda insandan kolay finansman yoluyla iş fikirlerini gerçekleştirmeleri için bir platformdur.

Kitle fonlaması, kaynak yaratma sürecini demokratikleştirir . Bu süreçte, bir işletme sahibi çok sayıda insandan küçük miktarlarda para toplar. Üstelik bu gelir modeli sadece bir bağış toplama modeliyle sınırlı değil. İşletme sahipleri , kitle fonlaması ile geleneksel yöntemleri birleştirerek para toplayabilir . Aslında, bugün var olan dört farklı kitle fonlaması modeli vardır – bağış kitle fonlaması, borç kitle fonlaması, sermaye kitle fonlaması ve ödül kitle fonlaması.

Ödüle dayalı kitle fonlaması, diğerleri arasında en popüler kitle fonlaması yöntemidir. Diğer yöntemlerin uygulanması, sermayeden vazgeçerek veya geri ödeme yükümlülüğü taşıyarak kontrolün seyrelmesine yol açtığında, bu yaklaşım girişimcileri bu yükten kurtarır.

Ödüle dayalı kitle fonlaması, işletme sahiplerinin finansal olmayan bir ödül karşılığında çok sayıda insandan fon talep ettiği bir işletme ve proje finansman yöntemidir.

Bu bağış toplama yöntemi, hem bağışçılar hem de bağış toplayanlar için bir kazan-kazan teklifiyle sonuçlanır. Bağış toplayanlar, projelerini veya işlerini kurmak için ihtiyaç duydukları fonları alırlar. Öte yandan, bağışçılar, proje veya işletmeye yaptıkları yatırım miktarına göre mal veya hizmet alırlar.

Genellikle, ödüle dayalı kitle fonlaması, yeni bir teklif başlatmadan ve işletme fon toplarken müşteri tabanını oluşturmadan önce bir işletme veya proje için siparişleri güvence altına alma uygulamasıdır.

Sadece fonlar değil, kitle fonlaması da bağışçılara iyi bir amaç getiriyor. Gelişmekte olan bir projeyi veya işi destekleme eğilimindedirler ve ona temelini oluşturmak için ihtiyaç duyduğu ilk desteği verirler.

Bir ödül için işletme, gelecekte sunmak istediği ürün veya hizmetten veya etkinliklere, partilere, konferanslara, web seminerlerine vb. özel erişim gibi benzersiz deneyimlere kadar her şeyi sunabilir. sanatçı teklifi vb.

Ayrıca taahhüt edilen miktar arttıkça sunulan ödülün değeri de artmaktadır.

Ödüle dayalı kitle fonlaması, işletme sahiplerinin finansal olmayan bir ödül karşılığında çok sayıda insandan fon talep ettiği bir işletme ve proje finansman yöntemidir.

Bu bağış toplama yöntemi, hem bağışçılar hem de bağış toplayanlar için bir kazan-kazan teklifiyle sonuçlanır. Bağış toplayanlar, projelerini veya işlerini kurmak için ihtiyaç duydukları fonları alırlar. Öte yandan, bağışçılar, proje veya işletmeye yaptıkları yatırım miktarına göre mal veya hizmet alırlar.

Genellikle, ödüle dayalı kitle fonlaması, yeni bir teklif başlatmadan ve işletme fon toplarken müşteri tabanını oluşturmadan önce bir işletme veya proje için siparişleri güvence altına alma uygulamasıdır.

Sadece fonlar değil, kitle fonlaması da bağışçılara iyi bir amaç getiriyor. Gelişmekte olan bir projeyi veya işi destekleme eğilimindedirler ve ona temelini oluşturmak için ihtiyaç duyduğu ilk desteği verirler.

Bir ödül için işletme, gelecekte sunmak istediği ürün veya hizmetten veya etkinliklere, partilere, konferanslara, web seminerlerine vb. özel erişim gibi benzersiz deneyimlere kadar her şeyi sunabilir. sanatçı teklifi vb.

Ayrıca taahhüt edilen miktar arttıkça sunulan ödülün değeri de artmaktadır.

Kimler Fon Bağışlayabilir?

Herkes kuruluşa fon sağlayarak katkıda bulunabilir ve destekleyebilir. Genellikle girişimciler, potansiyel müşterilerin cazip ödüllerle hedeflendiği özel kitlesel fonlama platformlarında projeler başlatır.

Ayrıca, kıtlık ilkesi , FOMO , vb. gibi stratejiler , bağış toplama etkinliğini potansiyel fon veren için çekici kılmak için kullanılır.

Ödül Bazlı Kitle Fonlaması Nasıl Çalışır?

Sermaye toplamak için girişimciler genellikle hedeflerini, iş fikirlerini ve projelerini Republic, Kickstarter ve Indiegogo gibi çevrimiçi kitlesel fonlama platformlarında sergilerler. Para toplama süreci dört adımdan oluşur:

  1. Girişimci, bir kitle fonlaması platformunda finanse edilecek bir proje veya işi listeler. Bağış toplama etkinliği için ödüllerden, zaman çizelgesinden ve son tarihten bahsediyorlar.
  2. Girişimci, bağış toplama etkinliğini sosyal medya ve diğer pazarlama kanallarında pazarlar. Genellikle , işi finanse etmek ve teklifi denemek için FOMO ve kıtlık ilkesi tarafından tetiklenebilecek potansiyel müşterileri hedeflerler .
  3. İlgilenen fon sağlayıcılar projeye katkıda bulunur ve tutar, platformun ücretleri alındıktan sonra fona eklenir.
  4. Katkıda bulunanlar, katkı miktarlarına göre ödüllendirilir. Ödüller temel olarak dört kategoriye ayrılır:
    • Ön siparişler: Ön siparişler, piyasaya sürülmeden önce teklifin sipariş edilmesi ve ödemesinin yapılması anlamına gelir.
    • Gerçek Teklif: Katkıda bulunulan miktara göre kademeli olarak sunulan gerçek bir teklif olabilir.
    • Hizmetler: Destek karşılığında özel hizmetler sağlayan girişimcileri kapsar. Bu tür hizmetler, bire bir istişarelerden destekçiler için kod yazma teklifine kadar değişebilir.
    • Tanınma: Katkıda bulunanlar, bağışları için belirli onaylar alırlar. Şirket, web sitelerinde isimlerini gösterebilir, katkıda bulunanlar olarak bahsedebilir veya onlara belirli bir kampanya için bir tişört gönderebilir.

Ödül Bazlı Kitle Fonlaması Platformları

Teknik olarak, ödüle dayalı kitle fonlaması, ancak internetin ve aşağıdaki gibi belirli kitle fonlaması platformlarının ortaya çıkmasından sonra kaynak yaratma senaryosunda yerini aldı:

  1. Kickstarter : Yaratıcı ve sanatsal projeler için bağış toplama platformudur. Müzik, sanat, teknoloji, dans, oyun gibi farklı alanlardan bireyler projelerini desteklemek için bu platformu kullanıyor. Bağış toplama hedefine başarıyla ulaşılırsa, toplanan toplam miktarın %3-5’i bir ücrete tabi tutulacaktır. Ancak, kampanya başarısız olursa, herhangi bir ücret alınmayacak ve kuruluş toplanan tutarı teslim etmek zorunda kalacak.
  2. Indiegogo : Indigogo ayrıca ABD’de ortaya çıkan ilk kitlesel fonlama platformlarından biridir. Esas olarak bireylerin yeni başlayanlar, hayır kurumları veya herhangi bir ticari girişim için fon toplamasına izin verir. Çoğunun aksine, bu site, ilk çağrılan miktara ulaşılsın veya ulaşılmasın, oluşturulan fonların tutulmasına izin verir. Belirlenen hedef yerine toplanan tutarın %5’ini alır.
  3. Republic: Republic, insanların eşitlik ve belirli ödüller karşılığında incelenmiş özel girişimlere yatırım yapmalarını sağlar. Tamamen ödüle dayalı bir kitle fonlaması platformu olmasa da, tüm yatırımcıların bir girişime yatırım yapma ödülü aldığı aşamalar vardır. Platform , başarılı finansmanda toplanan toplam tutarın %6’sını ve sunulan menkul kıymetlerin %2’sini toplar .

Ödüle Dayalı Kitle Fonlamasının Faydaları

  1. Tohum öncesi ve tohum finansmanına izin verir : İş fikrini akılda tutmak için gereken fonların oluşturulmasına yardımcı olur. Bağış toplamanın en kolay değil ama en ucuz yolu.
  2. Bir müşteri tabanı oluşturmaya yardımcı olur: Ödüle dayalı kitle fonlaması, hedef kitlede marka bilinirliği oluşturmanın kolay bir yoludur. Gelecekte ortaya çıkacak güçlü bir destekçi ağı oluşturmak için bir fırsat.
  3. Bir fikri doğrulamaya yardımcı olur: Ödüle dayalı kitle fonlaması, potansiyel müşterileri projeye veya işletmeye yatırım yapmaya hedeflediğinden, teklifin piyasada gerçekten talep olup olmadığını doğrulamaya yardımcı olur.
  4. Özsermaye seyreltmesini önler : Bu kaynak yaratma yöntemi özsermaye seyreltmeyi içermez – işletme mülkiyeti mevcut hissedarların elinde kalır.
  5. Çok basit: Hisse senedi ve borç finansmanından farklı olarak , ödüle dayalı finansman süreci basittir ve profesyonel yardım gerektirmez.

Ödüle dayalı kitle fonlamasının önündeki zorluklar

  1. Erken aşamadaki şirketler için uygun değil: Bu yöntemle kaynak yaratma, esas olarak küçük girişimler ve başlangıç ​​aşamasındaki işletmeler için uygundur.
  2. Büyük finansman için uygun değil : İşletmeler bireysel bağışlara bel bağladığından, ödüle dayalı kitle fonlaması, büyük finansman turları arayanlar için en iyi seçenek olmayabilir.
  3. Ya hep ya hiç politikası sınırlaması : Finansman sağlayan platformlar genellikle ya hep ya hiç politikasıyla çalışır. Şirket, yalnızca çağrılan miktarın tamamı üretilirse fonlara erişebilecek, aksi takdirde tüm miktarı kaybetmek zorunda kalacaktır.

 

 

Ödül bazlı kitle fonlama kampanyalarının hukuki durumu

İnsanlar işletme finansmanı hakkında konuştuklarında, kendilerini borç finansmanı ve öz sermaye finansmanı ile sınırlama eğilimindedirler. Kitle fonlaması yeni bir form olsa da bu tür geleneksel yöntemlere bir alternatif olarak hizmet vermektedir. Küçük işletmelerin veya erken aşamadaki girişimlerin, çok sayıda insandan kolay finansman yoluyla iş fikirlerini gerçekleştirmeleri için bir platformdur.

Kitle fonlaması, kaynak yaratma sürecini demokratikleştirir . Bu süreçte, bir işletme sahibi çok sayıda insandan küçük miktarlarda para toplar. Üstelik bu gelir modeli sadece bir bağış toplama modeliyle sınırlı değil. İşletme sahipleri , kitle fonlaması ile geleneksel yöntemleri birleştirerek para toplayabilir . Aslında, bugün var olan dört farklı kitle fonlaması modeli vardır – bağış kitle fonlaması, borç kitle fonlaması, sermaye kitle fonlaması ve ödül kitle fonlaması.

Ödüle dayalı kitle fonlaması, diğerleri arasında en popüler kitle fonlaması yöntemidir. Diğer yöntemlerin uygulanması, sermayeden vazgeçerek veya geri ödeme yükümlülüğü taşıyarak kontrolün seyrelmesine yol açtığında, bu yaklaşım girişimcileri bu yükten kurtarır.

Ödüle dayalı kitle fonlaması, işletme sahiplerinin finansal olmayan bir ödül karşılığında çok sayıda insandan fon talep ettiği bir işletme ve proje finansman yöntemidir.

Bu bağış toplama yöntemi, hem bağışçılar hem de bağış toplayanlar için bir kazan-kazan teklifiyle sonuçlanır. Bağış toplayanlar, projelerini veya işlerini kurmak için ihtiyaç duydukları fonları alırlar. Öte yandan, bağışçılar, proje veya işletmeye yaptıkları yatırım miktarına göre mal veya hizmet alırlar.

Genellikle, ödüle dayalı kitle fonlaması, yeni bir teklif başlatmadan ve işletme fon toplarken müşteri tabanını oluşturmadan önce bir işletme veya proje için siparişleri güvence altına alma uygulamasıdır.

Sadece fonlar değil, kitle fonlaması da bağışçılara iyi bir amaç getiriyor. Gelişmekte olan bir projeyi veya işi destekleme eğilimindedirler ve ona temelini oluşturmak için ihtiyaç duyduğu ilk desteği verirler.

Bir ödül için işletme, gelecekte sunmak istediği ürün veya hizmetten veya etkinliklere, partilere, konferanslara, web seminerlerine vb. özel erişim gibi benzersiz deneyimlere kadar her şeyi sunabilir. sanatçı teklifi vb.

Ayrıca taahhüt edilen miktar arttıkça sunulan ödülün değeri de artmaktadır.

Ödüle dayalı kitle fonlaması, işletme sahiplerinin finansal olmayan bir ödül karşılığında çok sayıda insandan fon talep ettiği bir işletme ve proje finansman yöntemidir.

Bu bağış toplama yöntemi, hem bağışçılar hem de bağış toplayanlar için bir kazan-kazan teklifiyle sonuçlanır. Bağış toplayanlar, projelerini veya işlerini kurmak için ihtiyaç duydukları fonları alırlar. Öte yandan, bağışçılar, proje veya işletmeye yaptıkları yatırım miktarına göre mal veya hizmet alırlar.

Genellikle, ödüle dayalı kitle fonlaması, yeni bir teklif başlatmadan ve işletme fon toplarken müşteri tabanını oluşturmadan önce bir işletme veya proje için siparişleri güvence altına alma uygulamasıdır.

Sadece fonlar değil, kitle fonlaması da bağışçılara iyi bir amaç getiriyor. Gelişmekte olan bir projeyi veya işi destekleme eğilimindedirler ve ona temelini oluşturmak için ihtiyaç duyduğu ilk desteği verirler.

Bir ödül için işletme, gelecekte sunmak istediği ürün veya hizmetten veya etkinliklere, partilere, konferanslara, web seminerlerine vb. özel erişim gibi benzersiz deneyimlere kadar her şeyi sunabilir. sanatçı teklifi vb.

Ayrıca taahhüt edilen miktar arttıkça sunulan ödülün değeri de artmaktadır.

Kimler Fon Bağışlayabilir?

Herkes kuruluşa fon sağlayarak katkıda bulunabilir ve destekleyebilir. Genellikle girişimciler, potansiyel müşterilerin cazip ödüllerle hedeflendiği özel kitlesel fonlama platformlarında projeler başlatır.

Ayrıca, kıtlık ilkesi , FOMO , vb. gibi stratejiler , bağış toplama etkinliğini potansiyel fon veren için çekici kılmak için kullanılır.

Ödül Bazlı Kitle Fonlaması Nasıl Çalışır?

Sermaye toplamak için girişimciler genellikle hedeflerini, iş fikirlerini ve projelerini Republic, Kickstarter ve Indiegogo gibi çevrimiçi kitlesel fonlama platformlarında sergilerler. Para toplama süreci dört adımdan oluşur:

  1. Girişimci, bir kitle fonlaması platformunda finanse edilecek bir proje veya işi listeler. Bağış toplama etkinliği için ödüllerden, zaman çizelgesinden ve son tarihten bahsediyorlar.
  2. Girişimci, bağış toplama etkinliğini sosyal medya ve diğer pazarlama kanallarında pazarlar. Genellikle , işi finanse etmek ve teklifi denemek için FOMO ve kıtlık ilkesi tarafından tetiklenebilecek potansiyel müşterileri hedeflerler .
  3. İlgilenen fon sağlayıcılar projeye katkıda bulunur ve tutar, platformun ücretleri alındıktan sonra fona eklenir.
  4. Katkıda bulunanlar, katkı miktarlarına göre ödüllendirilir. Ödüller temel olarak dört kategoriye ayrılır:
    • Ön siparişler: Ön siparişler, piyasaya sürülmeden önce teklifin sipariş edilmesi ve ödemesinin yapılması anlamına gelir.
    • Gerçek Teklif: Katkıda bulunulan miktara göre kademeli olarak sunulan gerçek bir teklif olabilir.
    • Hizmetler: Destek karşılığında özel hizmetler sağlayan girişimcileri kapsar. Bu tür hizmetler, bire bir istişarelerden destekçiler için kod yazma teklifine kadar değişebilir.
    • Tanınma: Katkıda bulunanlar, bağışları için belirli onaylar alırlar. Şirket, web sitelerinde isimlerini gösterebilir, katkıda bulunanlar olarak bahsedebilir veya onlara belirli bir kampanya için bir tişört gönderebilir.

Ödül Bazlı Kitle Fonlaması Platformları

Teknik olarak, ödüle dayalı kitle fonlaması, ancak internetin ve aşağıdaki gibi belirli kitle fonlaması platformlarının ortaya çıkmasından sonra kaynak yaratma senaryosunda yerini aldı:

  1. Kickstarter : Yaratıcı ve sanatsal projeler için bağış toplama platformudur. Müzik, sanat, teknoloji, dans, oyun gibi farklı alanlardan bireyler projelerini desteklemek için bu platformu kullanıyor. Bağış toplama hedefine başarıyla ulaşılırsa, toplanan toplam miktarın %3-5’i bir ücrete tabi tutulacaktır. Ancak, kampanya başarısız olursa, herhangi bir ücret alınmayacak ve kuruluş toplanan tutarı teslim etmek zorunda kalacak.
  2. Indiegogo : Indigogo ayrıca ABD’de ortaya çıkan ilk kitlesel fonlama platformlarından biridir. Esas olarak bireylerin yeni başlayanlar, hayır kurumları veya herhangi bir ticari girişim için fon toplamasına izin verir. Çoğunun aksine, bu site, ilk çağrılan miktara ulaşılsın veya ulaşılmasın, oluşturulan fonların tutulmasına izin verir. Belirlenen hedef yerine toplanan tutarın %5’ini alır.
  3. Republic: Republic, insanların eşitlik ve belirli ödüller karşılığında incelenmiş özel girişimlere yatırım yapmalarını sağlar. Tamamen ödüle dayalı bir kitle fonlaması platformu olmasa da, tüm yatırımcıların bir girişime yatırım yapma ödülü aldığı aşamalar vardır. Platform , başarılı finansmanda toplanan toplam tutarın %6’sını ve sunulan menkul kıymetlerin %2’sini toplar .

Ödüle Dayalı Kitle Fonlamasının Faydaları

  1. Tohum öncesi ve tohum finansmanına izin verir : İş fikrini akılda tutmak için gereken fonların oluşturulmasına yardımcı olur. Bağış toplamanın en kolay değil ama en ucuz yolu.
  2. Bir müşteri tabanı oluşturmaya yardımcı olur: Ödüle dayalı kitle fonlaması, hedef kitlede marka bilinirliği oluşturmanın kolay bir yoludur. Gelecekte ortaya çıkacak güçlü bir destekçi ağı oluşturmak için bir fırsat.
  3. Bir fikri doğrulamaya yardımcı olur: Ödüle dayalı kitle fonlaması, potansiyel müşterileri projeye veya işletmeye yatırım yapmaya hedeflediğinden, teklifin piyasada gerçekten talep olup olmadığını doğrulamaya yardımcı olur.
  4. Özsermaye seyreltmesini önler : Bu kaynak yaratma yöntemi özsermaye seyreltmeyi içermez – işletme mülkiyeti mevcut hissedarların elinde kalır.
  5. Çok basit: Hisse senedi ve borç finansmanından farklı olarak , ödüle dayalı finansman süreci basittir ve profesyonel yardım gerektirmez.

Ödüle dayalı kitle fonlamasının önündeki zorluklar

  1. Erken aşamadaki şirketler için uygun değil: Bu yöntemle kaynak yaratma, esas olarak küçük girişimler ve başlangıç ​​aşamasındaki işletmeler için uygundur.
  2. Büyük finansman için uygun değil : İşletmeler bireysel bağışlara bel bağladığından, ödüle dayalı kitle fonlaması, büyük finansman turları arayanlar için en iyi seçenek olmayabilir.
  3. Ya hep ya hiç politikası sınırlaması : Finansman sağlayan platformlar genellikle ya hep ya hiç politikasıyla çalışır. Şirket, yalnızca çağrılan miktarın tamamı üretilirse fonlara erişebilecek, aksi takdirde tüm miktarı kaybetmek zorunda kalacaktır.

 

 

Ödül bazlı kitle fonlama kampanyalarının hukuki durumu

İnsanlar işletme finansmanı hakkında konuştuklarında, kendilerini borç finansmanı ve öz sermaye finansmanı ile sınırlama eğilimindedirler. Kitle fonlaması yeni bir form olsa da bu tür geleneksel yöntemlere bir alternatif olarak hizmet vermektedir. Küçük işletmelerin veya erken aşamadaki girişimlerin, çok sayıda insandan kolay finansman yoluyla iş fikirlerini gerçekleştirmeleri için bir platformdur.

Kitle fonlaması, kaynak yaratma sürecini demokratikleştirir . Bu süreçte, bir işletme sahibi çok sayıda insandan küçük miktarlarda para toplar. Üstelik bu gelir modeli sadece bir bağış toplama modeliyle sınırlı değil. İşletme sahipleri , kitle fonlaması ile geleneksel yöntemleri birleştirerek para toplayabilir . Aslında, bugün var olan dört farklı kitle fonlaması modeli vardır – bağış kitle fonlaması, borç kitle fonlaması, sermaye kitle fonlaması ve ödül kitle fonlaması.

Ödüle dayalı kitle fonlaması, diğerleri arasında en popüler kitle fonlaması yöntemidir. Diğer yöntemlerin uygulanması, sermayeden vazgeçerek veya geri ödeme yükümlülüğü taşıyarak kontrolün seyrelmesine yol açtığında, bu yaklaşım girişimcileri bu yükten kurtarır.

Ödüle dayalı kitle fonlaması, işletme sahiplerinin finansal olmayan bir ödül karşılığında çok sayıda insandan fon talep ettiği bir işletme ve proje finansman yöntemidir.

Bu bağış toplama yöntemi, hem bağışçılar hem de bağış toplayanlar için bir kazan-kazan teklifiyle sonuçlanır. Bağış toplayanlar, projelerini veya işlerini kurmak için ihtiyaç duydukları fonları alırlar. Öte yandan, bağışçılar, proje veya işletmeye yaptıkları yatırım miktarına göre mal veya hizmet alırlar.

Genellikle, ödüle dayalı kitle fonlaması, yeni bir teklif başlatmadan ve işletme fon toplarken müşteri tabanını oluşturmadan önce bir işletme veya proje için siparişleri güvence altına alma uygulamasıdır.

Sadece fonlar değil, kitle fonlaması da bağışçılara iyi bir amaç getiriyor. Gelişmekte olan bir projeyi veya işi destekleme eğilimindedirler ve ona temelini oluşturmak için ihtiyaç duyduğu ilk desteği verirler.

Bir ödül için işletme, gelecekte sunmak istediği ürün veya hizmetten veya etkinliklere, partilere, konferanslara, web seminerlerine vb. özel erişim gibi benzersiz deneyimlere kadar her şeyi sunabilir. sanatçı teklifi vb.

Ayrıca taahhüt edilen miktar arttıkça sunulan ödülün değeri de artmaktadır.

Ödüle dayalı kitle fonlaması, işletme sahiplerinin finansal olmayan bir ödül karşılığında çok sayıda insandan fon talep ettiği bir işletme ve proje finansman yöntemidir.

Bu bağış toplama yöntemi, hem bağışçılar hem de bağış toplayanlar için bir kazan-kazan teklifiyle sonuçlanır. Bağış toplayanlar, projelerini veya işlerini kurmak için ihtiyaç duydukları fonları alırlar. Öte yandan, bağışçılar, proje veya işletmeye yaptıkları yatırım miktarına göre mal veya hizmet alırlar.

Genellikle, ödüle dayalı kitle fonlaması, yeni bir teklif başlatmadan ve işletme fon toplarken müşteri tabanını oluşturmadan önce bir işletme veya proje için siparişleri güvence altına alma uygulamasıdır.

Sadece fonlar değil, kitle fonlaması da bağışçılara iyi bir amaç getiriyor. Gelişmekte olan bir projeyi veya işi destekleme eğilimindedirler ve ona temelini oluşturmak için ihtiyaç duyduğu ilk desteği verirler.

Bir ödül için işletme, gelecekte sunmak istediği ürün veya hizmetten veya etkinliklere, partilere, konferanslara, web seminerlerine vb. özel erişim gibi benzersiz deneyimlere kadar her şeyi sunabilir. sanatçı teklifi vb.

Ayrıca taahhüt edilen miktar arttıkça sunulan ödülün değeri de artmaktadır.

Kimler Fon Bağışlayabilir?

Herkes kuruluşa fon sağlayarak katkıda bulunabilir ve destekleyebilir. Genellikle girişimciler, potansiyel müşterilerin cazip ödüllerle hedeflendiği özel kitlesel fonlama platformlarında projeler başlatır.

Ayrıca, kıtlık ilkesi , FOMO , vb. gibi stratejiler , bağış toplama etkinliğini potansiyel fon veren için çekici kılmak için kullanılır.

Ödül Bazlı Kitle Fonlaması Nasıl Çalışır?

Sermaye toplamak için girişimciler genellikle hedeflerini, iş fikirlerini ve projelerini Republic, Kickstarter ve Indiegogo gibi çevrimiçi kitlesel fonlama platformlarında sergilerler. Para toplama süreci dört adımdan oluşur:

  1. Girişimci, bir kitle fonlaması platformunda finanse edilecek bir proje veya işi listeler. Bağış toplama etkinliği için ödüllerden, zaman çizelgesinden ve son tarihten bahsediyorlar.
  2. Girişimci, bağış toplama etkinliğini sosyal medya ve diğer pazarlama kanallarında pazarlar. Genellikle , işi finanse etmek ve teklifi denemek için FOMO ve kıtlık ilkesi tarafından tetiklenebilecek potansiyel müşterileri hedeflerler .
  3. İlgilenen fon sağlayıcılar projeye katkıda bulunur ve tutar, platformun ücretleri alındıktan sonra fona eklenir.
  4. Katkıda bulunanlar, katkı miktarlarına göre ödüllendirilir. Ödüller temel olarak dört kategoriye ayrılır:
    • Ön siparişler: Ön siparişler, piyasaya sürülmeden önce teklifin sipariş edilmesi ve ödemesinin yapılması anlamına gelir.
    • Gerçek Teklif: Katkıda bulunulan miktara göre kademeli olarak sunulan gerçek bir teklif olabilir.
    • Hizmetler: Destek karşılığında özel hizmetler sağlayan girişimcileri kapsar. Bu tür hizmetler, bire bir istişarelerden destekçiler için kod yazma teklifine kadar değişebilir.
    • Tanınma: Katkıda bulunanlar, bağışları için belirli onaylar alırlar. Şirket, web sitelerinde isimlerini gösterebilir, katkıda bulunanlar olarak bahsedebilir veya onlara belirli bir kampanya için bir tişört gönderebilir.

Ödül Bazlı Kitle Fonlaması Platformları

Teknik olarak, ödüle dayalı kitle fonlaması, ancak internetin ve aşağıdaki gibi belirli kitle fonlaması platformlarının ortaya çıkmasından sonra kaynak yaratma senaryosunda yerini aldı:

  1. Kickstarter : Yaratıcı ve sanatsal projeler için bağış toplama platformudur. Müzik, sanat, teknoloji, dans, oyun gibi farklı alanlardan bireyler projelerini desteklemek için bu platformu kullanıyor. Bağış toplama hedefine başarıyla ulaşılırsa, toplanan toplam miktarın %3-5’i bir ücrete tabi tutulacaktır. Ancak, kampanya başarısız olursa, herhangi bir ücret alınmayacak ve kuruluş toplanan tutarı teslim etmek zorunda kalacak.
  2. Indiegogo : Indigogo ayrıca ABD’de ortaya çıkan ilk kitlesel fonlama platformlarından biridir. Esas olarak bireylerin yeni başlayanlar, hayır kurumları veya herhangi bir ticari girişim için fon toplamasına izin verir. Çoğunun aksine, bu site, ilk çağrılan miktara ulaşılsın veya ulaşılmasın, oluşturulan fonların tutulmasına izin verir. Belirlenen hedef yerine toplanan tutarın %5’ini alır.
  3. Republic: Republic, insanların eşitlik ve belirli ödüller karşılığında incelenmiş özel girişimlere yatırım yapmalarını sağlar. Tamamen ödüle dayalı bir kitle fonlaması platformu olmasa da, tüm yatırımcıların bir girişime yatırım yapma ödülü aldığı aşamalar vardır. Platform , başarılı finansmanda toplanan toplam tutarın %6’sını ve sunulan menkul kıymetlerin %2’sini toplar .

Ödüle Dayalı Kitle Fonlamasının Faydaları

  1. Tohum öncesi ve tohum finansmanına izin verir : İş fikrini akılda tutmak için gereken fonların oluşturulmasına yardımcı olur. Bağış toplamanın en kolay değil ama en ucuz yolu.
  2. Bir müşteri tabanı oluşturmaya yardımcı olur: Ödüle dayalı kitle fonlaması, hedef kitlede marka bilinirliği oluşturmanın kolay bir yoludur. Gelecekte ortaya çıkacak güçlü bir destekçi ağı oluşturmak için bir fırsat.
  3. Bir fikri doğrulamaya yardımcı olur: Ödüle dayalı kitle fonlaması, potansiyel müşterileri projeye veya işletmeye yatırım yapmaya hedeflediğinden, teklifin piyasada gerçekten talep olup olmadığını doğrulamaya yardımcı olur.
  4. Özsermaye seyreltmesini önler : Bu kaynak yaratma yöntemi özsermaye seyreltmeyi içermez – işletme mülkiyeti mevcut hissedarların elinde kalır.
  5. Çok basit: Hisse senedi ve borç finansmanından farklı olarak , ödüle dayalı finansman süreci basittir ve profesyonel yardım gerektirmez.

Ödüle dayalı kitle fonlamasının önündeki zorluklar

  1. Erken aşamadaki şirketler için uygun değil: Bu yöntemle kaynak yaratma, esas olarak küçük girişimler ve başlangıç ​​aşamasındaki işletmeler için uygundur.
  2. Büyük finansman için uygun değil : İşletmeler bireysel bağışlara bel bağladığından, ödüle dayalı kitle fonlaması, büyük finansman turları arayanlar için en iyi seçenek olmayabilir.
  3. Ya hep ya hiç politikası sınırlaması : Finansman sağlayan platformlar genellikle ya hep ya hiç politikasıyla çalışır. Şirket, yalnızca çağrılan miktarın tamamı üretilirse fonlara erişebilecek, aksi takdirde tüm miktarı kaybetmek zorunda kalacaktır.