indirTwitter’ı ticari faaliyetlerine entegre etmek isteyen şirket sayısı artınca ABD’li şirket, satış ortağı olarak Genart Medya‘yı seçti. Twitter’ın da Google gibi mi yapacağı yoksa kazancını Türkiye’de mi vergilendireceği tam netleşmedi.

Türkiye’deki kullanıcı sayısındaki artışın yanı sıra, Twitter’ı ticari faaliyetlerine entegre etmek isteyen markaların sayısınının da yükselişe geçtiğini fark eden ABD’li microblog şirketi, dijital reklam sektöründe faaliyet gösteren Genart Medya‘yı Türkiye’deki reklam satış ortağı olarak seçti.

Dün gerçekleştirilen basın toplantısında yapılan açıklamada, Genart Medya’nın aynı zamanda reklamveren ve ajanslara Twitter ürünlerini daha etkin kullanabilmeleri için eğitim ve danışmanlık hizmetleri de sağlayacağı belirtildi.

İnternet devi Google’ın yılan hikâyesine dönen Türkiye’deki vergi borcunda son kararın verileceği 28 Şubat tarihine günler kala yapılan bu açıklama, “Peki Twitter, Türkiye’de vergi verecek mi?” sorusunu da beraberinde getirdi. Ancak, düzenlenen basın toplantısında soruya net bir yanıt alınamadı. Genart Medya’nın Kurucu Ortağı Burak Yılmaz, “Twitter, pazarıdaki reklam faaliyetlerinin yönetimi için Türk bir firma ile çalışmayı tercih etti. Türk vergi sistemine dahil bir şirketiz. Tabiiki kendi payımıza düşen gelirin vergisini ödeyeceğiz” açıklamasında bulundu. Twitter Ajans ve Marka İlişkileri Başkanı Melissa Barnes ise, ABD’li mikro blog şirketinin halka açık bir şirket olmamasını gerekçe göstererek Türkiye’de vergi ödeyip ödemeyeceğine yönelik bir açıklama yapmadı. Barnes, “Türkiye’de internet kullanıcıları Twitter’ı çok hızlı benimsedi. Geçtiğimiz yıl, Türkiye’deki aktif kullanıcı tabanı 2 kat büyüdü. Twitter, markaların kitlelere ulaşımında önemli rol oynayan bir platform. Uluslararası markalar, bu platformdan sunulan fırsatları çok iyi kullanıyor. Benzer fırsatları Türkiye’deki şirketlere de sunmak için buradayız” dedi.

Trend olmak: 10 bin $

Twitter’ın, günde 400 milyondan fazla tweet atan 200 milyonun üzerindeki aktif kullanıcısı olduğuna işaret eden Yılmaz, “Türkiye’de Twitter’ı ticari faaliyetlerine entegre etmek isteyen markaların sayısı giderek artıyor. İşbirliğimiz kapsamında markaların pozitif bir imaj yaratmasına, takipçilerine etkin bir şekilde erişmelerine ve yeni takipçiler kazanmalarına yardımcı olacağız” dedi. Reklamverenlere 3 farklı opsiyon sunacaklarını kaydeden Yılmaz, Promoted Trends için minumum 15 bin dolar, Promoted Tweets ve Promoted Account için minimum 10 bin dolarlık bütçelerin söz konusu olacağını kaydetti.

416 milyon TL yatırım yapıldı

Nüfusunun yüzde 44.4’ü internet kullanıcısı olan Türkiye’de markaların internet reklamcılığına ilgisi her gün artıyor. Dijital reklam yatırımları 2012’de yıllık bazda yüzde 34.6 artarak yılın ilk 6 ayında 416 milyon liraya ulaştı. Bugün, Türkiye’deki reklam yatırımlarının yüzde 17’si internet reklamlarına ayrılıyor.

kaynak: http://haber.gazetevatan.com/twitter-turkiyede-vergi-verecek-mi/512675/2/Ekonomi